reklama

Milá Sociálna poisťovňa ! Moje peniaze z II. piliera ti nedám a prečítaj si prečo !

Nedávno som sa vrátil zo školenia finančnej gramotnosti, kde som práve preberal tematiku dôchodku. A čo som doma nenašiel? List Sociálnej poisťovne ! A prečítal som si sprievodný list...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (58)

Milá Sociálna poisťovňa, teší ma, že na mňa myslíš ! A veľmi ma teší aj fakt, že mi chceš pripomenúť skutočnosti, na základe ktorých by som sa mal rozhodnúť o zotrvaní resp. vystúpení z II. piliera a dokonca máš na to zákonnú povinnosť ! V mojom prípade si trafila trošku do „živého“ nakoľko mám svoj vlastný rozum a problematike dôchodkov sa venujem už takmer 14. rokov. Ale, človek sa učí celý život a tak s napätím očakávam, čo mi chceš týmto listom oznámiť.

V liste mi píšeš, že tvoje analýzy vychádzajú z objektívnych a nezávislých zdrojov. OK. Nikde som ale tieto zdroje, na základe ktorých celý list píšeš, nenašiel.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V II. pilieri by som si mal sporiť minimálne 25 rokov a mať nadštandardný zárobok. Nesúhlasím ! Môžem ti poľahky spočítať na základe mojich zdrojov, že II. pilier sa oplatí aj tým, ktorí majú povedzme príjem 600 EUR v čistom. Mimochodom, ja odporúčam voliť klientom pri sporení na dlhšiu dobu akciové a indexové fondy, ktoré významne ovplyvnia výšku dôchodku, ktorý môžu z II. piliera dostávať. Pýtam sa teda, odkiaľ si na tieto fakty prišla? V obálke som nenašiel žiadne tvoje analýzy !

Ja osobne som sa nikde nedočítal, že niekto písal o krachu I. piliera. Čo ale viem, tak I. pilier už trápi a bude oveľa viac trápiť demografický vývoj. Aby sme si teda rozumeli, klesajúci počet aktívneho obyvateľstva a naopak, rastúci počet dôchodcov. Veď som si pozrel aj tvoje stránky, kde dokonca o tom aj píšeš, resp. aspoň je to vidieť na štatistikách, ktoré tam máš zverejnené. Otázka je, z čoho zaplatíš môj dôchodok, resp. dôchodky o 20 - 30. rokov?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Píšeš mi, že je tvoja povinnosť sa postarať sa o môj dôchodok a máš dokonca na to najlepšie možnosti. Skús mi teda odpovedať, ako to chceš dosiahnuť? Zvýšiš mi odvody, ako si to urobila nedávno ? Posunieš dôchodkový vek? Alebo zmeníš vzorec na výpočet dôchodku z I. piliera napr. zmenou ADH (aktuálna dôchodková hodnota, o ktorej výške od tohto roku rozhoduješ práve ty ! ) ? A ozaj, aký dôchodok môžem od teba v mojej starobe očakávať? A o tomto všetkom je podľa teba istota a stabilita I. piliera?

Je v mojom záujme, ak by som sa nedožil dôchodku, aby sa moje peniaze, z ktorých by som mal vyplácaný dôchodok z II. piliera dostali do rúk tých, koho si určím ! Takže dedenie oceňujem. Ty mi v liste píšeš, že sa táto možnosť nevzťahuje na všetky moje nasporené peniaze. Prepáč, mi, ale nemôžem s tebou súhlasiť! Vzťahuje ! Do okamihu dosiahnutia dôchodkového veku zdedia moji blízki všetko, čo je na mojom účte. A ten je mojím majetkom, ako napr. môj dom alebo čokoľvek čo je moje. Mám ja u teba otvorený majetkový účet ? Som presvedčený že nie a preto porovnávať tieto „dva účty“ mi príde nezmyselné ! Prečo v letáku nikde nenájdem informácie o dedení počas môjho pracovného života ?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak sa stanem dôchodcom, dediť sa bude len dôchodok vyplácaný počas 7-mich rokov. Ale úprimne ti poviem, ja sa práve odmietam spoliehať na tvoj vyplácaný vdovský dôchodok, ktorý je nízky a hlavne, jeho výšku resp. jeho výpočet vieš v budúcnosti zmeniť !

Pokračuješ ďalej tým, že sa nemám spoliehať na zhodnotenie peňazí na krízou zmietanými finančnými trhmi. No, ja sa venujem investovaniu dlhodobo a práve krízy boli skvelé okamihy, aby som ja ale i moji klienti zarobili. A naviac, investovanie a hlavne pravidelné a dlhodobé je rokmi overený model, ako úspešne zhodnotiť finančné prostriedky. A pozrel som práve na môj indexový fond, a jeho zhodnotenie: V roku 2012: 7,7 %, 2013 : 15,17%, 2014 : 16,55%, 2015 : 14,05 %. Príde ti to málo? Ja verím profesionálom, ktorí manažujú aj moje peniaze v II. pilieri a verím aj tomu, že ich rozhodnutia budú správne - veď mimochodom, sú za to aj platení. Naviac, ak započítam aj infláciu, stále je to zaujímavé zhodnotenie. A v tejto súvislosti mi napadá aj to, že sa po kríze v roku 2009 investície „zotavili“ a mohli mi zarobiť v danom roku aj 30%, tak sa moje peniaze presunuli do „garancie“ a ja som teda prišiel o zaujímavé výnosy ! Tak je samozrejme možné, že za 10. rokov to nič moc nezarobilo, ale kto za to môže?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže ja ostanem verný finančným trhom, kde sa realizujú investície do reálneho majetku, ako ti odovzdať moje peniaze, ktoré použiješ noo hmm? Kde by vlastne skončili??

Ďakujem ti, milá Sociálna poisťovňa, že mi dávaš možnosť sa autonómne a nezávisle rozhodnúť o tom, či ostať v I. pilieri alebo ti poslať „návratku“ a zároveň ti venovať moje peniaze. Len sa pýtam, ako ti v tomto môžem veriť, keďže nemôžeš byť v tomto nezávislá, nakoľko zastupuješ záujmy I. piliera ? Rovnako ti môžem aj zavolať aby som sa o II. pilieri informoval. Ak to bude skutočne pre mňa výhodné, poradíš mi, aby som nevystupoval?

A máš veru pravdu, že o mojej penzii nebude rozhodovať ani politik, ani sused ale práve ja. Dáš mi napr. garanciu, že sa vzorec na výpočet dôchodku najbližších 20. rokov nezmení?

Ja ti otvorenie poviem, že spoliehať sa na štát je oveľa vyššie riziko, ako investovať na finančných trhoch. A to že sa na štátny dôchodok neoplatí spoliehať pochopili aj ľudia v iných krajinách, kde napr. podľa Eurostatu na Slovensku nahrádzaš príjem, milá Sociálna poisťovňa do výšky až 61% pričom v spomínanom Švajčiarsku je to len 41%, priemer EÚ je 56% ! Kde je teda tebou spomínaných 92%, ako uvádzaš v letáku?

A preto mi dovoľ, milá Sociálna poisťovňa, ti poďakovať za tvoj list, ale mňa si teda ním vôbec nepresvedčila a z II. piliera vystupovať nebudem !

Patrik Farula

Patrik Farula

Bloger 
  • Počet článkov:  29
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mojím poslaním je pomáhať klientom, aby dosiahli svoje ciele v nasledovných oblastiach:- bývanie : komplexný servis v oblasti hypoték a všetkého, čo je s nimi spojené- životné poistenie : zabezpečenie dlhodobého príjmu klienta, ochrana pred rizikami, optimalizácia platieb, analýza podmienok poistných zmlúv- neživotné poistenie : poistenie majetku, zodpovednosti, automobilov, podnikateľov s dôrazom na kvalitu krytia a optimálnej ceny- investície : zhodnotenie voľných finančných prostriedkov, zabezpečenie nasporenia peňazí na konkrétny účel s dôrazom na bezpečnosť investície a jej optimálne zhodnotenie- dôchodok a renta: vybudovanie dostatočného kapitálu na dôchodokOkrem toho sa venujem vzdelávaniu v oblasti finančnej gramotnosti, kde klientom odovzdávam svoje poznatky z tejto oblasti a učím ich, ako efektívne pracovať so svojimi financiami.Druhou oblasťou ktorej sa venujem je vyhľadávanie šikovných ľudí, ktorým je jasné, že v oblasti financií sa dá dlhodobo pomáhať ľuďom a úspešne podnikať, ľuďom, ktorí chcú niečo v živote dosiahnuť a splniť si svoje sny, pričom im pomáham k tomu, aby sa im to podarilo. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu