reklama

Sporíte si na dôchodok v investičnom životnom poistení? Ušetrite!

V médiách sa často píše o tom, že na dôchodok štát mať nebude a teda si treba šetriť, aby sme neostali v chudobe. Ale ako? Tak sa na to v krátkosti pozrime...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Častokrát som sa na verejnosti ale aj medzi poradcami stretol so súbojom medzi dvoma možnosťami, ako si nasporiť na dôchodok: investičné životné poistenie (IŽP) a priama investícia. IŽP funguje jednoducho. Pošlete peniaze (v mojom modelovom prípade je to suma 50 EUR), poisťovňa si z nich odkrojí na poplatkoch a zvyšok zainvestuje. Ale prečo to neurobiť napriamo a obísť poisťovňu? No..odpoveď je jasná a to je odmena „poradcu" alebo „dílera" resp. predám to, kde zarobím viac. Častokrát som sa stretol s názorom, že IŽP je super, resp. sa oplatí v prípade, že ak ostane klient invalidný, tak poisťovňa za neho bude platiť poistné, resp. za neho nasporí na dôchodok. A teda to považovali za super výhodu. No ono to až taká výhoda nie je, resp. je to riadny nezmysel.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V modelovom prípade som si spočítal, ako by to teda v praxi vyzeralo. Porovnal som IŽP (nemenovanej poisťovne) , kde mesačne platím 50 EUR pri dobe sporenia 20, 25, 30 rokov, kde si poistím oslobodenie od platenia v prípade invalidity a priamu investíciu, kde si poistenie dojednám v rámci samostatného rizikového poistenia (nejde ale dojednať samostatné poistenie mesačného alebo ročného inv. dôchodku, ale predpokladám, že si každý z nás vážime svoj príjem a chceme ho chrániť a teda si poistenie dojednáme). Pri samostatnom poistení som uvažoval s ročnou rentou v prípade invalidity vo výške 600 EUR, čo je vlastne suma, ktorú by mi zaplatila poisťovňa, keby som bol invalidný a teda by som tieto peniaze sám zainvestoval na dôchodok. Ďalej som uvažoval s priemerným zhodnotením 6% ročne v oboch prípadoch. Výsledky som zaznamenal v tabuľke:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo je zaujímavé? Tak sú to 2 fakty: prvý je jednoznačne ten, že sporenie cez poisťovňu i napriek oslobodeniu od platenia je finančne značne nevýhodné. Ak by sme uvažovali o zhodnotení 7% ročne, boli by rozdiely ešte výraznejšie. Nehovoriac o tom, že ak by som chcel prestať investovať, budem riskovať v prípade sporenia cez poisťovňu zrušenie zmluvy. Druhý fakt je ten, že platba za oslobodenie v prípade IŽP je vyššia ako v prípade samostatného poistenia v rizikovom poistení. Jedinou nevýhodou priamej investície je možnosť dedenia, resp. nemôžeme zvoliť oprávnenú osobu v prípade smrti. Ale skutočne chceme radšej myslieť na to, čo bude s našimi investíciami na dôchodok v prípade smrti (na to je ale klasické poistenie), alebo chceme mať dôstojný dôchodok? Rozhodnutie nech si urobí každý sám !

Patrik Farula

Patrik Farula

Bloger 
  • Počet článkov:  29
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mojím poslaním je pomáhať klientom, aby dosiahli svoje ciele v nasledovných oblastiach:- bývanie : komplexný servis v oblasti hypoték a všetkého, čo je s nimi spojené- životné poistenie : zabezpečenie dlhodobého príjmu klienta, ochrana pred rizikami, optimalizácia platieb, analýza podmienok poistných zmlúv- neživotné poistenie : poistenie majetku, zodpovednosti, automobilov, podnikateľov s dôrazom na kvalitu krytia a optimálnej ceny- investície : zhodnotenie voľných finančných prostriedkov, zabezpečenie nasporenia peňazí na konkrétny účel s dôrazom na bezpečnosť investície a jej optimálne zhodnotenie- dôchodok a renta: vybudovanie dostatočného kapitálu na dôchodokOkrem toho sa venujem vzdelávaniu v oblasti finančnej gramotnosti, kde klientom odovzdávam svoje poznatky z tejto oblasti a učím ich, ako efektívne pracovať so svojimi financiami.Druhou oblasťou ktorej sa venujem je vyhľadávanie šikovných ľudí, ktorým je jasné, že v oblasti financií sa dá dlhodobo pomáhať ľuďom a úspešne podnikať, ľuďom, ktorí chcú niečo v živote dosiahnuť a splniť si svoje sny, pričom im pomáham k tomu, aby sa im to podarilo. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu