reklama

2. pilier áno alebo nie?

Ako sa postarať o svoj dôchodok? Ostať v 2. pilieri, alebo sa rozhodnúť pre istoty štátnej Sociálnej poisťovne? Aj na tieto otázky som reagoval svojimi názormi v mojom blogu..

Písmo: A- | A+
Obrázok blogu

V poslednom čase sa veľa diskutuje o tom, ako vlastne bude dôchodkový systém na Slovensku vyzerať, koľko budem dostávať na dôchodku a samozrejme rezonuje aj otázka, či sa mi 2. pilier oplatí alebo nie...
Prečítal som si mnoho článkov, veľa porovnaní, veľa analýz a rád by som sa s Vami podelil o moje vlastné názory a skúsenosti.
1. Sú jednoducho definitívne preč časy, keď sme si mohli povedať, že sa o nás štát postará - môj názor znie, nepostará ! Ak si sami nebudeme sporiť na dôchodok, môžeme očakávať len chudobu, resp. to, že sa budeme musieť uskromniť ako dnešní dôchodcovia. Pritom priemerný dôchodok je cca 380 EUR, dokázali by ste z neho vyžiť?
2. Ja sa dôchodku nedožijem : Žiaľ už som na FB publikoval článok o tom, že sa vek ľudí na celom svete predlžuje a teda je reálna pravdepodobnosť, že sa ho dožijeme a nielen to, budeme žiť dlhšie ako naši dnešní dôchodcovia, otázka je: kto to zaplatí? :)
3. Na dôchodok je ešte čas : no ako sa hovorí, čas sú peniaze a v tomto prípade to platí niekoľkonásobne: úroky z úrokov dokážu v dlhodobom horizonte urobiť divy....ak 25 ročnému stačí na vytvorenie dnešnej renty vo výške 1000 EUR cca 66 EUR (500 mu dá štát a 500 si vytvorí sám), tak o 10 r to bude už 130 EUR...teda odložením sporenia na dôchodok som si náklady navýšil o viac ako 20 000 EUR, to som mohol mať nové auto :)
4. Ja si nemám z čoho odložiť: stretávam sa z touto "námietkou" pomerne často, v knihách o zbohatnutí sa píše: odlož najskôr sebe a potom plať účty! Podľa mňa je to náš problém v hlave, že my to urobíme presne naopak, poplatíme účty, pomíňame peniaze a potom už nič neostane :) Keby ste si "natvrdo" odložili povedzme 5% z vašej výplaty? Ak by ste to robili pri sume povedzme 20 EUR mesačne, tak za 30r máte nasporených cca 25 000 EUR :) a vložili ste 7200 :)...teda každých vložených 20 EUR vám vytvorilo ďalších 20 EUR :)...

A čo teda s tým 2. pilierom ? :)
Vo všetkých článkoch sa písalo, pre koho je 2. pilier výhodnejší a pre koho nie...moja otázka znie? Výhodnejší o koľko? o 5 Eur ? o 10 ?...ak by som ostal len v soc. poisťovni...Treba si uvedomiť nasledovné:
1. 1. pilier je štát a vplýva naň silné politické riziko, neviem, čo urobí ďalšia vláda a ďalšia atď...takže je jednoducho neistý
2. peniaze v 2. pilieri sú peniaze naše : v prípade, ak sa nedožijeme dôchodku, zdedia to naši pozostalí..v 1. pilieri dostaneme pár šupiek v podobe vdovského prípadne vdoveckého dôchodku
3. Môže sa stať, že ho niektorá budúca vláda "vyvlastní" resp. zruší..: áno, to sa môže stať...ale čo ak sa to nestane? Ak rad povieme : ostanem len v 1. pilieri, toto rozhodnutie je už nezvratné, teda navždy som sa zbavil svojich peňazí a dal ich štátu na jeho "múdre" hospodárenie...

Takže 2. pilier áno alebo nie? :)

Rozhodnutie musíte urobiť sami, ale skúste si spočítať, koľko budete mať nasporené po x rokoch, keď pôjdete do dôchodku a aký dôchodok by ste dostávali z 2. pilierov a koľko v prípade, ak by ste sa rozhodli pre výplatu dôchodku len zo Sociálnej poisťovne.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


Prajem krásny deň ! :)

Patrik Farula

Patrik Farula

Bloger 
  • Počet článkov:  29
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mojím poslaním je pomáhať klientom, aby dosiahli svoje ciele v nasledovných oblastiach:- bývanie : komplexný servis v oblasti hypoték a všetkého, čo je s nimi spojené- životné poistenie : zabezpečenie dlhodobého príjmu klienta, ochrana pred rizikami, optimalizácia platieb, analýza podmienok poistných zmlúv- neživotné poistenie : poistenie majetku, zodpovednosti, automobilov, podnikateľov s dôrazom na kvalitu krytia a optimálnej ceny- investície : zhodnotenie voľných finančných prostriedkov, zabezpečenie nasporenia peňazí na konkrétny účel s dôrazom na bezpečnosť investície a jej optimálne zhodnotenie- dôchodok a renta: vybudovanie dostatočného kapitálu na dôchodokOkrem toho sa venujem vzdelávaniu v oblasti finančnej gramotnosti, kde klientom odovzdávam svoje poznatky z tejto oblasti a učím ich, ako efektívne pracovať so svojimi financiami.Druhou oblasťou ktorej sa venujem je vyhľadávanie šikovných ľudí, ktorým je jasné, že v oblasti financií sa dá dlhodobo pomáhať ľuďom a úspešne podnikať, ľuďom, ktorí chcú niečo v živote dosiahnuť a splniť si svoje sny, pričom im pomáham k tomu, aby sa im to podarilo. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu